Forfatterne bag sitet

Jens Christensen
  • lærer og 13 års erfaring med undervisning i bl.a. dansk i grundskolen.
  • master i uddannelsesvidenskab samt bachelor i publishing studies og boghistorie fra Lunds Universitet. 
  • har stor interesse for formidling af historie, kunst og litteratur, som fx på Statens Museum for Kunst og Gyldendal Undervisning. 
  • står bag udgivelserne Digitale læremidler til udstillingen "Ufortalte historier" i samarbejde med Det Kongelige Bibliotek og Living Archives ved Malmö Universitet (2017), Mærk kunsten - mellemtrin, Dansklærerforeningen (2015) og 1917 - Da Danmark solgte Dansk Vestindien sammen med Rikke Lie Halberg, Alinea (2017).
  • har udarbejdet sitets del om DIGTE, ESSAYS, ERINDRINGER, KORTPROSA, RAP og VÆRKER I DYBDEN.
  • har skrevet sitets artikel "Hvorfor læser vi litteratur?".
 
 
 Jimmi Michelsen
  • cand.mag., ph.d. og underviser i dansk ved Læreruddannelsen i Odense, UC Lillebælt.
  • har bl.a. skrevet Sæt spor med litteraturhistorien, (7.-10. klasse) og bidraget til bogen Stjernebilleder III. Ungdomslitteratur – indføring og læsning samt hæfterne NOVELLER og AUTOFIKTION (Dansk i dybden)
  • har udarbejdet sitets del om AUTOFIKTION og NOVELLER.
 

Ayoe Quist Henkel
  • cand.pæd. i Dansk didaktik og lektor ved læreruddannelsen i Silkeborg, VIA University College. 
  • forfatter til materialerne Barske brødreUstyrlig uhygge i MÆRKER-serien, SAMMEN OM at læse litteratur og INTERMEDIAL LITTERATUR (Dansk i dybden).
  •  ph.d. i projektet Mellemværender. Litteratur børn og unge midt i en medietid: Intermedialitet, materialitet og litteraturdidaktiske perspektiver (2014-2017). 
  • har udarbejdet sitets del om INTERMEDIAL LITTERATUR
 
 Ida Hedegård
  • cand.mag. med speciale i narratologi og nordisk autofiktion.  
  • ansat i Gyldendal Uddannelses danskredaktion.
  • har udarbejdet sitets del om KRIMI og FOLKEEVENTYR, samt skrevet artiklen "Hvad er autofiktion?".                                                                            
 Conni Hesel Rickmann
  • cand. pæd. i didaktik m.s.h.p. dansk med speciale i litteraturdidaktik. Har tidligere været ansat som lektor og adjunkt i læreruddannelsen i UCL (Jelling og Odense).
  • forfatter til materialet Korte tekster, store spørgsmål, samt hæfterne DIGTE og KORTPROSA (Dansk i dybden).
  • bidraget til bogen Stjernebilleder III. Ungdomslitteratur - indføring og læsning.
  • har udarbejdet sitets lærerartikel "Hvorfor skal eleverne kende litteraturens genrer?".